19 Mayıs 2013 Pazar

Levlake Levlak Lema Halaktü'l Eflak (Sen Olmasaydın Alemleri Yaratmazdım)

Çoğu kişinin bildiği ve Kudsî Hadis olarak nitelenen bir söz, ne acıdır ki, azımsanmayacak bir çoğunluk da Kur'ân-i Kerim 'de ayet diye geçtiğini sanmaktadır. Bu denli mühim bir iddia, beraberinde tartışmalar da getirmektedir pek tabi. Kur'an'ın medreseden çıkıp, layık olduğu halk genelinde okunup anlaşılmaya çalışılmasıyla sert tartışmaların oluşmasına sebep olduğu da aşikardır. Bu sözün yandaşları, zamanla mevzu hadis olduğunu kabul etmiş olsa da, manası doğru diye bir yaklaşım göstermeye başlamıştır. Bu iyiniyetle yapılsa da, Kur'an-ı Kerim muhteviyatı ile ilişkilendirmek hiç doğru değildir.



Her ne kadar, hadis olmadığı için kesin red bir anlayış sunulsa da, Miraç olayı konulu Hadis rivayetleriyle konuya yakın ifadeler anlatılageldiğinden işin içinden çıkılamaz olmaktadır. Lakin o anlayışa göre, semaya çıkan Hz. Muhammed, Cebrail'in kendisinden vahiyi alıp yine kendisine verdiği ve böylece Hz. Muhammed'in ezeli bir varlık olduğu zaten dayatılagelmiştir.

Söz konusu iddianın kaynağı için Cübbeli Ahmet Hoca'ya müracat ediniz, ya da Google'da "Perde arkasından Cebrail vahyi kimden alıyordu?" diye arattırın.

Bu sözün, yani Hadis olarak kabul edilen sahih olmadığı hususunun üzerine getirilen bir yaklaşım da "öyle olmasa da ben yine de o şekilde inanıyorum, inanmak istiyorum" dur, bu bile itikadi yönden sakıncalı bir durumdur.

Sakıncalı görülen nokta, ifadenin kişiliğe indirgenmiş olmasıdır. Elbette Allah'ın, Ademoğullarına gönderdiği onlarca Nebi içerisinden biri mutlaka sonuncusu olacaktı ve o sonuncu da "en çok övülen" (bkz: Ahmed) olması gayet normaldir, lakin kurtuluş için son elçilik (Resul) göreviniüstlenecektir . İşte bunu kişiliğe indirgediğimiz zaman, Allah'ın "tamama erdirdim" dediği dinde aykırılıklar meydana çıkmaktadır. Öyle ki; din, tamama erdirilmemişken benzer yaklaşımları İsrailoğulları kendi peygamberlerine ve Hrıstiyanlar ise daha da abartarak Hz. İsa'ya göstermişlerdir.

"Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım" meselesi gerçekten çok iddialı bir sözdür, insana ister istemez o "secde" anını hatırlamaktadır:

Bakara Sûresi 34. ayetten mealen:
Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu.
Bu ayetin öncesinde, Bakara Sûresi 30. ayetten mealen:
Hani rabbin, meleklere: "muhakkak ben, yeryüzünde bir halife var edeceğim" demişti. Onlar da: "biz seni şükrünle yüceltir ve (sürekli) takdis ederken, orada bozgunculuk çıkaracak ve kanlar akıtacak birini mi var edeceksin?" dediler. (Allah:) "şüphesiz sizin bilmediğinizi ben bilirim" dedi.
Gaybı Allah bilir ve o zamanın mutlak hakimidir, insan henüz yeryüzüne inip dünyadaki serüvenine koyulmadan, Allah, cennet ve cehennmedeki oranı bilmekteydi. Tüm bu ayetleri gözardı edip her şeyden önce Muhammed vardı deyip, her şey o yüzden yaratıldı demek aklın alacağı bir düşünce olamaz.

5 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Çok yanlış sonu özellikle. Yine bir Hadisi Kutside geçiyor ki ; " Ben gizli bir hazine idim, bilinmekliği sevdim, beni bilsinler için de mahlukları yarattım. " Bu Hadisi Kutsi bir. İkinci Hadisi Şerif ise Resulü Ekrem Sallallahu Aleyhi Ve Sellem buyuruyor ki ; " Allahın ilk yarattığı benim nurumdur, Ben Allahın nurundanım, Müminlerde benim nurumdandır. "

    Bu iki Hadisi Şerif var iken başka delile hacet var midir ki ?
    Evet ayeti kerime sanan var levlake levlake Hadisi Şerifini ama siz hakikate bakıp hakikati yaymalısınız.
    Selam ve dua ile kalın İnşaAllah...

    YanıtlaSil
  3. Nuru Muhammedi tüm Peygamberlere ait olan nurdur be hatta Eyviyaullah icin de gecerlidir.Burada yanlış anlasilan da Nuru Muhammedi yi kendi Peygamberimize adletmektir ki yanlıştir.Allah C.C. Peygamberleri birbirinden ayirt etmeyin demiyormu, hic birisinin digerine ustunlugu yoktir.Ne diyor Peygamber Efendimiz , Merakimi Ahlakin tamamlayicisi olarak gönderildim buyurmu.

    YanıtlaSil
  4. Tüm Peygamberler İslam dini üzere gelmislerdir hicbirisi Din getirmemistir, kendi zamanlarina uyumlu şeriat getirmisir.Bi zahmet açıp Kur'ani okuyalim nerede yaziyor Dört Din oldugu acaba?!! Ama ne yazikki Diyanet bu konuya el atmiyor ve vebali de buyuktur.Kendileride cok iyi biliyor ama söylemiyor nedense ilkokuldan itibaren Din kulturu kitaplarinda basliyoruz yanlis bilgi ogrenmeye.Yeter artik gercekleri ogretin bitsin bu düsmanlik.İyi islerde birbirimizle yarisalim, buyurmuyormu Hz.Allah.Dilessydim sizleri tek bir ümmet yaratirdim , ama sizi denemek icin herbirinize bir şeriat verdim , öyleyse iyi islerde birbiriniz ile yarisin buyurmuyormu...acip okuyalim herkese düsmanca yaklasmayalim.zira bu vebalin altindan kimse kalkamaz.

    YanıtlaSil
  5. Yaratılış ağacı nın en mükemmel meyvesi Hz.Muhammet ASM dır. En mükemmel insaniyetin tarifi İslamiyyet ve en mükemmel insan Hz. Muhammedül Arabi ASM dır. Hz. İbrahim AS "Halil" denmişken Hz.Muhammed ASM "Habib" denmiştir.
    Meyve için ağaç yaratılmış olmasında anlaşılmayacak ne vardır? Elbette İnsan meyvesi için Kainat yaratılmıştır. Yaratılmış insanların en mükemmeli de HZ Muhammed ASM dır.
    Buna şahit Kur'an yeter.

    YanıtlaSil

Yönetici tarafından uygun bulunmayan yorumlar silinecektir.